zaterdag 19 november 2011

Alleen maar








mooi

Op weg naar opgeborgenpapier rijd ik door de mist. Af en toe laat de zon zich zien als een ronde fletse witte schijf. Het gebeurd niet vaak dat je tegen de zon kan inkijken. Nu wel. In de sloot zoeken een witte en een blauwe reiger naar een hap. Via de Amstel wordt het noordzuidlijnslib afgevoerd.

Aan de rand van de stad maken afwisselend steen, golfplaat en glas de gevels waarachter commerciële bedrijvigheid heerst. Dan zie ik bij een viaduct een geïmproviseerde fontein; gemaakt van pallets en een slang die water af moet voeren. De installatie heeft geen nut. Heerlijk.

Je kan de foto's in dit blog aanklikken voor een grotere versie.




8 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

Erg mooi ! Maar het is wel verrekte koud met die mist...;o)

martin zei

Jan ik wil je niet jaloers maken, maar door het fietsen wordt je vanzelf warm (op vingers na en op d'n duur de tenen). De laatste jaren ben ik ook van de mist gaan houden.Ik schreef er al eens een blog over: http://zandkastelen.blogspot.com/2011/02/anderst.html.

Anoniem zei

Mooie foto's in het groot.
Die witte en grijze vogel komen dan erg mooi tot hun recht.
Net als die mooie trap met water.

Handschoenen aan als je fietst in de mist wil goed helpen tegen de vochtige kou. Ik kan met mijn artrose vingertjes niet meer zonder, heb overal handschoenen liggen, in alle tassen, jaszakken, en fietstassen.

martin zei

Appelvrouw handschoenen hebben een groot nadeel. Je verliest ze zo snel. Ik zou bijna zo'n draadje eraan willen door de beide mouwen. Het eerste paar van dit jaar is alweer gehalveerd.

Jan de Stripman zei

@martin - Ja, ja, ik weet het. Daarom zit ik met 2 truien en een jas en twee broeken over elkaar op de scootmobiel...;o)

martin zei

Jan ik leef met je mee. Maar jij hebt wel weer het geluk dat je in een mum van tijd in de Eempolder zit.

Anoniem zei

Ik ben nog nooit een handschoen kwijt geraak, kan er niets aan doen. Je kunt ipv het draadje ook klemmen aan je jas maken.
In de tijd dat ik in een rolstoel zat droeg ik door mijzelf gemaakte gewatteerde jas en broek.
Tegenwoordig heb je daar skikleding voor!

martin zei

Goed ik zal een skipak aantrekken met ingebreide wanten.