vrijdag 9 december 2011

Rotdag








weggezwommen

Pijn in de benen en voeten, daar werd ik mee wakker; niets bijzonders. Het is iedere dag zo, maar vandaag had ik er geen zin in. Soms heb je dat. Dan is het even meer dan genoeg. Slapen helpt, maar ik was wakker. Blijven liggen maakt 't erger. Dat de week ook al niet naar mijn zin is verlopen, maakt het niet beter. Afleiding heb ik nodig. Goed dat ik vandaag ga fietsen.

Mopperend en scheldend op alles zit ik in het zadel; mensen met wie ik werk, ikzelf, mijn mogelijkheden, het leven, alles moet het ontgelden. Als dan ook een mooi stuk fietspad dat dit jaar open ging tot maart is afgesloten vanwege de rust – de A1 loopt er nota bene pal langs – van kuif- en tafeleenden, dan ben ik zo boos dat het weer grappig wordt. Niet langs het IJmeer, maar wel langs de andere kant van Muiden Chemie. Het logo van de investeringsmaatschappij KNSF (KNSF stond voor Koninklijke Nederlandse Springstoffen fabrieken) glimt aan de gevel.

Als ik uren later aankom in Zwolle merk ik dat ik mijn boosheid ben vergeten. De eenden (waarvan ik er massa's zag op Zoom- en Veluwemeer) zwommen voor de passerende auto's niet weg, voor mij wel. Het verbod bij Muiden klopte dus wel. Er zijn wolken in alle kleuren grijs – en toch maar een enkele spat – en blauw, koper en goud. De vestingpoort van Elburg is gesloten, maar dat is niet erg, want er is een feestje. Daarna rijd ik met de bijna volle maan recht voor me de restjes narigheid van me af. De reden dat deze week een rotweek werd, daar sta ik later wel bij stil.

Je kan de foto's in dit blog aanklikken voor een grotere versie.






9 opmerkingen:

lebonton zei

dat is de magie van fietsen. het hoofd leeg.

martin zei

Ton zeker als je geen zin hebt gewoon in het zadel stappen. Na verloop van tijd komt alles weer goed; een geweldig medicijn. De vogeltjes, het water en de zon en maan hielepen gisteren wel.

Jan de Stripman zei

Therapeutisch tochtje ! Dat dieren niet vluchten voor langsrijdende auto's merkte ik het meest op de fiets in Engeland. Er lagen daar schapen langs de kant van doorgaande wegen. Soms half onder de vangrail. Die bleven rustig liggen, wat er ook voorbij reed. Tot ik op mijn fietsje aan kwam...;o)

Jan de Stripman zei

Leuke muziekjes ! Wie spelen op het eerste filmpje ?

martin zei

Stripman je zou zeggen er zijn meer fietsers nodig om de diren te laten wennen, maar eigenlijk vind ik het toch het lekkerst als het rustig is. Gisteren kwam ik op mijn 120 km lange tocht vier mensen op een wielrenfiets tegen. Verder geen fietsers.

Het is Livin' Blues. Ik vind hem beter dan de Taj Mahal/Cooder versie. Maar de Haagse band wordt over het algemeen te laag gewaardeerd. Waarom Cuby zoń hit is en zij niet?

Jan de Stripman zei

Ach, van Livin' Blues was ik altijd wel een fan. Maar ik heb ze niet herkend. Ik had trouwens ooit een lp van Flavium, ook heel heel aardige neder-bluesband.

martin zei

De LP waar dit op staat 'Rocking at the tweed mill,' kocht ik toen ik net in Amsterdam woonde. Ook Bamboozle tikte ik toen bij Concerto op de kop. Een mooie vondst. Ik heb ook nog een LP van Flavium staan. Geen mogelijkheid om op te nemen. Sterker nog de hele tuner-versterker doet het niet meer.

Jan de Stripman zei

@martin - Voor een prikje heb je een 'nieuwe' bij de kringloopwinkel !
Mijn draaitafel draait niet meer helemaal op constante snelheid. Maar daar moet je een gewoon doorheen luisteren...;o)

martin zei

Jan ik ben hier al een paar keer gaan kijken, maar er staan veel cassetedecks maar geen tuner-versterkers.