zondag 20 mei 2012

Creatief denken







Verandering


“Je bent een creatieve denker en hebt oog voor beleid. Dat heeft niet iedereen.” Met die visie op mijn werkkracht begon mijn dag. Dat dit een opsteker was, kan ik niet ontkennen. Vrolijk stapte ik op de fiets.

Alleen plannen maken is één, ze uitvoeren is twee. Het plan was naar Stavoren te fietsen en daar voor zessen aan te komen. Door de komst van de loodgieter - en daarna ook nog taart - startte ik te laat.

Aanpassen van gemaakte plannen is niet mijn sterkste punt, maar op de fiets heb je de tijd om te wennen aan verandering. Het werd een rondje Markermeer. In de verte kon ik Gaasterland zien, maar ik reed via Enkhuizen naar huis.

De drie buien die ik de laatste veertig kilometer over me heen kreeg, had ik niet gepland, maar zorgden wel voor mooie dreigende luchten en overal om me heen alarmkreten van grutto's.

Je kan de foto's in dit blog aanklikken voor een grotere versie.




6 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

Ziet er toch mooi uit ! De eerste foto kan ik niet helemaal plaatsen. Een boot is het niet, lijkt me, maar het water kan niet ver weg zijn, gezien de reddingsboei...

martin zei

Jan ik heb gebruik gemaakt van de "title="-code. Je krijgt bij het aanraken met de muis dan te zien wat je ziet (al maakte ik de foto vooral om het wit met rode trap en niet om wat het is). Het dreigende noodweer maakte alles veel mooier en echt heel erg nat ben ik niet geworden.

Jan de Stripman zei

Ah, juist ! Zo snugger was ik nog niet geweest. Ik zit momenteel te internetten met mijn laptop gekoppeld aan een extern beeldscherm, omdat het beeld van de laptop het begint te begeven. Wel mooie grote plaatjes...;o)

martin zei

Wat zijn we ook een domoren: gisteren ik, vandaag jij en misschien ik ook wel weer. Maar zo dom als Robben, gelukkig ook weer niet. Een ezel stoot zich in 't gemeen, geen 2x aan ....

Antoinette Duijsters zei

Mooie foto's, je fiets behoorlijke stukken.

martin zei

Antoinette dat doe ik om gezond te blijven, zowel geestelijk als lichamelijk. Verder geeft het me veel plezier, maar dat kan je wel zien aan de foto's.

Wandelen kan ik niet. Dat deed ik vroeger. Fietsen geeft je een andere kijk op de wereld dan te voet gaan. Dat heeft voor- en nadelen. Als niet-automobilist heb ik wel het gevoel dat ik zelfstandig overal kan komen. In een of twee dagen fiets ik overal in Nederland naartoe.

Geniet van de dingen die je kan, probeer ik als motto hoog te houden.