zaterdag 3 november 2012

Goed gemutst







Buienradar

Vanmorgen keek ik voor vertrek op de buienrader; buiten raasde de wind en de regen sloeg de bladeren van bomen. Op mijn beeldscherm zag ik dat het na een paar uur voorbij zou zijn. Meestal klopt die informatie van het internet. De buienradar is in mijn vaste repertoire komen te zitten. Iets dat ik vier jaar gelden niet had kunnen denken.

Zou ik zonder zijn gaan fietsen toen het weer buiten zo vreselijk was? Nee. Dan had ik niet gezien hoe de bollenboer het land met stro beschermde, de kardinaalsmuts niet aan de boom zien hangen en was ik zelf nu – een dag later – ook minder goed gemutst geweest. Niet dat het altijd een perfecte voorspelling is. Maar het helpt om de rader niet op het halfuur en 10 km nauwkeurig af te rekenen.

Als ik mensen zie met hun iPads en iPhones dan besef ik dat ik een hopeloze digibeet ben geworden. Alleen al het gebruik van de i klopt niet besef ik bij het schrijven. Die letter staat voor de producten van Apple. Net zo min als iedere verstelbare moersleutel van baco is, wordt iedere tablet of smart phone door het bedrijf met het appeltje gemaakt.

Je kan de foto's in dit blog aanklikken voor een grotere versie.






2 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

Die overpeinzingen lijken inderdaad wel wat op de mijne. Alleen ben ik de afgelopen week niet naar buiten geweest. Morgen ga ik wel even een boodschap doen, weer of geen weer...;o)

martin zei

Jan ik moest ook wel aan jouw google-maps-blogs denken toen ik het schreef. Dat hield ik er daarom maar buiten. Maps is ook zo'n waardevolle uitbreiding van de mogelijkheden.

Misschien vind je het leuk eens rond hypolitushoef te kijken. Het even bijzonder als de Kadoelen waar ik het vorige week over had; een 200.000 jaar oude stuw die er voor zorgt dat er geen water is maar land. Inpoldering heeft er voor gezorgd dat de (zuider of wadden) zee nog wat verder is teruggedrongen.