vrijdag 18 januari 2013

Voorzichtig









Sneeuw

“Maar doe voorzichtig, hè...,” met dat advies fietste ik vandaag naar Soestdijk. De sneeuw was geen probleem. De harde oostenwind wel. Gevaarlijk was het niet: koud en zwaar dat was het.

Rustig een bocht door dat lukt me wel. Weten wat ik wel en niet kan qua werk gaat veel minder vlot. Deze week was ik al door mijn portie energie heen toen ik er nog midden in zat (gezondelucht.blogspot.com). Ik schrok ervan. Vier kleine klusjes, twee avonden teveel doen en ik heb vier á vijf dagen nodig om de draad weer op te pakken. Hoop ik.

Een stukje fietsen, een praatje over bier, vakantie, kinderen, oogkleppen (hier-en-daar een combinatie tussen die onderwerpen) en een terugtocht met wind in de rug zorgen weer voor herstel. Fietsen door de sneeuw maakt veel goed. Maar nog niet alles.

Maar daar moet je het niet over hebben. Schrijf over de besneeuwde, verstilde en eenzaame pracht van een bosbad zonder water. Het kan ook gaan over een mooi onderhouden 'kasteel' van rijke Amsterdamse koopmannen dat iets verder ligt. Of vraag je af waarin de schoonheid zit van takken bedekt met een laagje sneeuw. 

Je kan de foto's in dit blog aanklikken voor een grotere versie.


3 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

Ik ben niet erg aan het opletten de laatste tijd. En heb dus een hele reeks mooie blogs van je gemist. Waaronder deze.

Vandaag las ik dat Kasteel Groeneveld, waar jij die dag langs fietste, misschien gesloten wordt. Een jaar na een opknapbeurt die 5 miljoen gekost heeft...

martin zei

Dat is ook jammer. Het had wel een erg 'voor-de-rijken' gehalte. Sjiek restaurant e.d. Maar ook gewoon een mooie plek. Het lijkt al weer lang geleden.

Jan de Stripman zei

Ik ben er na de renovatie nog helemaal niet geweest. Ik hoorde dat het een stuk minder leuk geworden is. Voordien was het niet zo hoogdrempelig.