zondag 13 januari 2013

Zonder









Batterij


Het is zondagmiddag. Het is koud, maar droog. De zon schijnt zelfs. De fiets brengt me naar het strand. Ik maak plaatjes. Als de batterij van mijn toestel leeg is vervang ik hem niet. Ik kijk en onthoud: de buizerd die vlak naast me zit en als een silhouet afsteekt tegen de lucht; de man en vrouw die hand-in-hand door de tunnelbuis gaan; het kerkje van Spaarnwoude omlijst door de ondergaande zon; de lange stoet witte ganzen die door het Zijkanaal bij Halfweg gaat. Ik blijf foto's zien die ik niet maak. Je moet er iets meer voor doen (misschien wel opschrijven) om ze niet te vergeten.

Je kan de foto's in dit blog aanklikken voor een grotere versie.








Dit vrolijke liedje zat prominent in een indrukwekkende film die ik gisteren zag: Oranges and Sunshine.

2 opmerkingen:

Antoinette Duijsters zei

Fraaie reportage. Mooie mijmering.

martin zei

Bedankt. Het weer was erg fraai.