vrijdag 15 februari 2013

Stank &









Zon

Nee ik zou vandaag niet schrijven aan dit blog. Een beetje dan. Al jaren lang zie ik een stukje land veranderen. Eerst was het bos. Daarna stonden er nog twee plukjes bomen op met in elk een roofvogelnest. Toen werd het een zwart veld en sindskort wordt de hoogte in gewerkt. (Hier schreef ik er eerder over.)

Het Groene Schip heet het zag ik vandaag op een bord. Het wordt een uniek landmark in de gemeente Haarlemmerliede. Groen en enorm hoog en een afscheiding tussen kolenhaven en recreatie gebied. Afvalstoffen worden gebruikt als bouwmaterialen. Maar lees zelf maar.

In de lucht hing de geur van verbrand ijzer. De wind stond uit de richting van de hoogovens. Op de pont naar Assendelft lees ik in de Metro over de stankoverlast bij het Westerpark. Daar zijn ze een slootje aan het saneren langs wat 25 jaar geleden een van de meest vervuilde stukjes Amsterdam was.

Op het strand schijnt de zon. Een vrouw zit er zichtbaar van te genieten op een paaltje. Ieder jaar opnieuw wordt daarop het strandpaviljoen gezet. “Eindelijk lekker weer, niet zo koud,” zegt ze. Ik beaam het.

Je kan de foto's in dit blog aanklikken voor een grotere versie.





Geen opmerkingen: