zaterdag 17 augustus 2013

Zinnelijk




Wad


Dit voel je door je hele lijf. Er is water, de wind, geluiden van vogels, het zilt in de lucht, de geur van verrotting, vis en schapenpoep op de dijk. Het water komt. Het water gaat en het wad valt weer droog; opnieuw geboren. Het maakt me klein.
Zou ik een ziel hebben dan was hij geraakt. Zinnelijk genot is het. Een sensatie die je ook kan hebben bij bijvoorbeeld muziek.

Je kan de foto's aanklikken voor een grotere versie. Bovendien krijg je soms informatie als je er met de muis op gaat staan.


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, het wad ruikt heerlijk...

Anoniem zei

Dat gevoel herken ik totaal niet. Eerder weerzin van die rotte vislucht, koude wind, en de lawaaierige zee zonder horizon.
Ik begrijp echt al die mensen niet die daar zo over jubelen. En zij zullen mij wel niet begrijpen.
Doe mij maar een heideveld, de duinen mogen eventueel ook nog zolang ik maar geen zee hoef te zien of te ruiken.

Je eerste foto vind ik heel erg bijzonder! Een sensatie zeg maar.

martin zei

Ieder zijn meug. Maar bij mij moet er water bij.

rob alberts zei

Opnieuw geboren in zinnelijk genot.
Mooi beschreven!
Bewonderende groet,

martin zei

dank je wel