zondag 22 september 2013

Vastgebeten




glimlach

Deze week schreef ik een stukje dat zich in me vastbeet. Het onderwerp 'Libische wapens naar Nigeria' stond vast. Er moest alleen een recent voorbeeld van geweld bij. Geen probleem. De Nigeriaanse kranten geven iedere dag wel wat. Het verbaast me dan wel dat zo'n tekst bij mij veel, maar bij lezers weinig doet.

Goed dat de fiets er is, om ook de schoonheid nog te zien.

Iemand schreef me: “Interessant genoeg wonen de leukste Afrikaanse journalisten die ik ken in Nigeria. Moedige, razendslimme onderzoekers met gevoel voor humor ook.” Een land met 1499, net geen 1500, illegale grensovergangen, het moet wel leiden tot een brede glimlach om niet wanhopig te worden.

Je kan de foto's aanklikken voor een grotere versie. Bovendien krijg je soms informatie als je er met de muis op gaat staan.


Geen opmerkingen: