zaterdag 4 april 2015

Ik wacht




Watt

Als je goed kijkt, kan je overal iets moois zien. (Ik bedenk me opeens dat deze zin wel erg lijkt op deze.) Ook waar je het niet verwacht. Als je daarvan dan een foto maakt, zie je mensen vaak met verbaasde blik kijken.

Als ik stop voor twee futen dan duiken ze net onder. Ik wacht. Ze komen boven en borst-aan-borst geven ze elkaar takjes en blaadjes om de relatie te onderstrepen. Rustig zwemmen ze samen naar de kant. Goed dat ik wachtte.

'We trappen nu 250 Watt,' zegt een racefietser die even met me opfietst. Dat kan ik dan weer niet zien. Thuis vind ik wel dat ik met dat vermogen binnen een uur de Alp d'Huez op kan trappen. Het is een wereld die ik niet ken.

Song
Seamus Heaney

A rowan like a lipsticked girl.
Between the by-road and the main road
Alder trees at a wet and dripping distance
Stand off among the rushes.

There are the mud-flowers of dialect
And the immortelles of perfect pitch
And that moment when the bird sings very close
To the music of what happens.

Je kan de foto's aanklikken voor een grotere versie ervan.


The dance of the grebes (futen)

6 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

Met 250 watt kun je je hele huis verlichten. Je hoeft i.h. vervolg de deur niet meer uit...;o)

martin zei

'Is het niet koud zo met blote benen', vroeg hij. Het was de eerste tocht met korte broek. 'Van het trappen word ik warm', was mijn reactie. Nou hij niet en weg stoof hij. 275 watt op de pedalen. En 'dat is maar 1/3 van de productie', leerde ik ook nog.

Jan de Stripman zei

De rest gaat verloren aan warmte ? Als je het handig aanpakt hoef je niet meer te stoken ook...;o)

martin zei

Of lekker buiten door de natuur met blote beentjes.

Anoniem zei

Ja lekker, blote benen.
De futen zijn fraai.

martin zei

Fietst ook veel lekkerder zonder pijpen.