zaterdag 8 augustus 2015

moeders




verjaardag


Fietsen en niet alleen. In het eerste stuk gebruik ik een kilometer of tien twee wielrenners in strakke zwarte broek om in de luwte te blijven. Ze vinden het niet erg. Daarna door naar mijn moeder met twee tenten en van-alles-en-nog-wat-zoals-luchtbedje-koffie-brandertje-en-slaapzak en mooi sieraad als cadeau. Twee familieleden staan klaar voor die tweede helft.

Met hen fiets ik de andere dag voor de terugtocht mee naar Veenendaal-De Klomp. Het gaat over de Amerongse Berg (hoogte verschil 63 meter) en help ze in de trein.

Alleen fiets ik door een teveel aan - en toch wel lekkere - muskusgeur (Wat is het? Voorbij fietsende meiden zeiden mest.) bij het Oudenhorsterpad; langs Valeikanaal; door de bossen van Landgoed Pijnenburg; de heides bij Hilversum en ook dat gat met een hele lange loopplank (Zanderij Crailo); langs het Naardermeer; en tenslotte over de kade van het IJ dat zich voorbereid op de komst van velen.

Dan ben ik al weer bijna thuis. De rit heb ik vaak met veel genoegen helemaal alleen gemaakt. Samen was ook erg plezierig.





De foto's kan je aanklikken voor een grotere versie ervan.


 



5 opmerkingen:

Anoniem zei

En met Miles, zo te zien. Ik houd van zijn 68-72 periode. In a Silent Way, Bitches Brew, On the Corner.

martin zei

Dit luisterde ik toen ik de foto's bekeek en het stukje schreef. Bitches Brew afgelopen week. Vind ik echt heel erg mooi.

Anoniem zei

Miles is via de link al niet meer te beluisteren.
Is het In the Silent way? (prachtig) Daar zou je direct van afstappen en in het gras gaan liggen.

martin zei

Ja die was het. Zo staat ie er, zo is ie weer weg en ... zo staat ie er weer.

martin zei

En er was ook al een foto kwijt gemaakt.